DELEN
X
Stuur door Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op Linkedin Deel op Google Plus Deel op Pinterest
X

OTIB maakt gebruik van functionele cookies. Wilt u weten hoe OTIB omgaat met cookies bekijk dan het Privacy statement


Home > Over OTIB > Nieuws
rss
RSS staat voor Really Simple Syndication en levert regelmatig bijgewerkte inhoud van onze website. Als u zich (kosteloos) abonneert, controleert uw browser onze website automatisch en wordt nieuwe inhoud gedownload zodat u kunt zien wat er nieuw is sinds u de feed voor het laatst hebt geopend.

A+O en OTIB ondertekenen samenwerkingsovereenkomst voor e-learningplatform oZone

05-06-2019

A+O en OTIB ondertekenen samenwerkingsovereenkomst voor e-learningplatform oZone

v.l.n.r.: Asief Habiboellah, Sven Asijee, Wim Bisschop, René Gieben, Liesbeth van der Moolen, Saskia Görtz

Opleidingsfondsen A+O Metalektro en OTIB hebben op vrijdag 24 mei een samenwerkingsovereenkomst getekend voor e-learningplatform oZone. Dit kosteloze platform is een laagdrempelig instrument om leren in de techniek handen en voeten te geven en is ontwikkeld voor de technische sector. Sven Asijee, directeur OTIB: “Door deze samenwerking aan te gaan, creëren we met elkaar de juiste infrastructuur om kennis te delen en content te maken in de technische branche. De pilot met het installatiebedrijf SPIE was een belangrijke eerste stap. Er melden zich nu andere installatiebedrijven met belangstelling. Wij zien vele mogelijkheden voor diverse actuele onderwerpen in de installatiebranche”. “We werken allemaal voor de technische sector en hebben er naar uitgekeken dit platform nu techniekbreed te kunnen delen”, aldus Saskia Görtz, directeur A+O.
 

Met oZone krijgen technische bedrijven toegang tot een grote hoeveelheid leercontent. Van onboarding en veiligheid tot instructiefilms en vaktechnische modules. Daarnaast kunnen bedrijven op eenvoudige wijze content maken en plaatsen. 

Werelden bij elkaar brengen
“Wij zijn erg enthousiast”, vertelt René Gieben, manager SPIE Academy. “Het is een mooi didactisch platform om intern vakmanschap te borgen en te delen. Een waardevolle tool voor ieder technisch bedrijf.” Gelijktijdig met de samenwerkingsovereenkomst tekende SPIE een gebruikersovereenkomst voor oZone. Wim Bisschop, HR SPIE Nederland: “Wij leiden met onze academy een groot deel van ons personeel zelf op met eigen materiaal. Die techniek- en veiligheidstrainingen zijn natuurlijk voor veel meer bedrijven handig. Vandaar dat we de content graag ook met anderen willen delen. De samenwerking van A+O en OTIB in oZone brengt op een mooie manier werelden bij elkaar. En ik ben blij dat wij mee mogen doen.”

Leren optimaal stimuleren
Hoe meer content in oZone, hoe beter, aldus Görtz. “Inmiddels heeft het platform honderden enthousiaste gebruikers. Delen is de nieuwe tijd. Aan ons de taak om dat te faciliteren en daarmee leren optimaal te stimuleren. De mogelijkheden zijn eindeloos. Zo gaan we nu ook een pilot draaien met vier technische universiteiten om content op oZone te plaatsen. Daarnaast is het mijn droom om oZone kosteloos toegankelijk te maken via openbare bibliotheken. Op die manier kunnen niet-technici ook in aanraking komen met technische kennis en inhoud. Een mooie manier om de instroom te bevorderen.” Liesbeth van der Moolen, hoofd ondersteuning programma & regio bij OTIB, beaamt dit: “Wij kijken tevens naar mbo’s en vmbo’s voor het delen van content. En willen oZone bovendien los van de bedrijven ook voor werknemers en toekomstige werknemers in de techniek bereikbaar maken.”

Met elkaar optrekken
Het uitgangspunt van oZone is laagdrempelig en toegankelijk zijn, vertelt Asief Habiboellah, adjunct-directeur bij A+O. “We zijn oZone gestart als een soort startup binnen A+O en hebben inmiddels een sterk, multidisciplinair team van onderwijskundigen, tekstschrijvers en multimedia-experts om het platform zo goed mogelijk door te ontwikkelen. Het is belangrijk om daarbij met elkaar op te trekken. Om input te krijgen van opleidingsinstituten, bedrijven en experts. Door samen te werken en mee te doen bereik je met elkaar het multiplier effect.”

Deel deze pagina